Recensie - De essentie van het leven

Het boek De essentie van het leven neemt je mee door de ‘basics’ van hoe de mens zich ontwikkelt en hoe emoties werken. Vanuit die basis geeft Ruud van Lent zijn visie op het verschil tussen wantrouwen en vertrouwen en krijg je inzicht in het conceptuele aspect daarvan. Zowel wantrouwen als vertrouwen zijn namelijk verschillende concepten die je helpen de juiste balans in je leven te vinden en vervolgens te bewaken. Het boek heeft een schrijfstijl die soms wat aan de verbeelding van de lezer overlaat, waar de eigen mening van de auteur in doorklinkt en waar grammaticaal of qua spelling niet overal de spreekwoordelijke puntjes op de i staan. Dit kan voor sommige lezers wellicht lastig zijn. Echter, het boek in combinatie met het werkboek en de coaching zorgen ervoor dat je iets essentieels leert waar je jezelf de rest van je leven een groot plezier meedoet. Je krijgt zicht op waarom je denkt wat je denkt, voelt wat je voelt en doet wat je altijd deed. Je ontwikkelt alertheid op wat je écht wilt (doen) en je gaat andere keuzes maken: vanuit het concept van vertrouwen in plaats van wantrouwen. De oefeningen van het werkboek dagen je op een laagdrempelige manier uit om naar jezelf te kijken. Deze oefeningen zetten de bewustwording in gang die nodig is om de nieuwe alertheid onder de knie te krijgen. De 1 op 1 coaching doet de rest. Het boek, werkboek en de begeleiding van Ruud van Lent kloppen samen dan ook als een bus.

BvK (45)

Geweldig bedankt (Ruud)

Contact